Klantenservice - Retourneren

Wil je één of meer artikelen van je bestelling aan ons retourneren? Op deze pagina lees je precies wat je dan moet doen.

Wij doen niet moeilijk over retourneren

Stel, je hebt je bestelling ontvangen, maar het is toch niet helemaal wat je ervan verwacht had. Geen probleem, bij Living99 heb je het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Ook heb je vervolgens nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. Wij storten vervolgens het volledige aankoopbedrag terug op je rekening. Heb je verzendkosten betaald, omdat de bestelling minder dan €100.- kostte? Dan krijg je deze kosten terug als je de gehele bestelling terugstuurt.

Voorwaarden retourneren

> Op maat gemaakte producten en bezichtigde producten in de showroom kunnen niet geretourneerd worden, deze vorm van retourneren geldt alleen voor verkoop op afstand.

> Het product is geheel compleet, ongebruikt en in de originele staat. Het product is tevens schoon, en voorzien van de originele handleiding en eventueel meegeleverde accessoires.


Je retourzending voorbereiden
We verzoeken je het artikel, indien redelijkerwijs mogelijk, stevig te verpakken in de originele verpakking. Om je retourzending soepel te kunnen verwerken, vragen we je een kopie van de pakbon of orderbevestiging bij te voegen (in de verpakking of in een envelop die je op de verpakking plakt). Op die manier hebben wij al je gegevens meteen bij de hand. Je kunt ook dit invulformulier gebruiken.

Het versturen van je retour

Voor het retourtransport van een artikel heb je de keuze uit drie opties:

  • Je maakt gebruik van onze afhaalservice
  • Je stuurt het artikel zelf retour met een pakketdienst
  • Je brengt het artikel zelf terug naar onze showroom

Hieronder zullen we deze drie opties verder uitleggen.


Wij kunnen jouw retourzending bij je laten afhalen door onze bezorgdienst. De kosten hiervan bedragen € 35,- en worden in mindering gebracht op het bedrag dat je van ons krijgt teruggestort. Als je van deze service gebruik wilt maken, verzoeken we je een mail te sturen naar klantenservice@living99.nl met vermelding van je bestel- of pakbonnummer en welke artikelen je wilt retourneren. Wij zullen dan een afspraak met je maken om de artikelen bij je af te halen. We vragen je om je retourzending aan de chauffeur mee te geven zoals hierboven beschreven bij 'Je retourzending voorbereiden'.

Kleinere artikelen kan je zelf retour sturen door middel van een pakketdienst (bijv. PostNL of DHL). De verzendkosten zijn voor jouw eigen rekening en kan je opvragen bij de betreffende pakketdienst (ter indicatie: PostNL rekent € 6,95 voor een pakket tot 100 x 50 x 50 cm en maximaal 10 kg).

Let op: heb je met PayPal betaald? Dan kun je het product gratis retourneren (mits de retourkosten lager dan €30 zijn). 

Retourkosten vergoed door PayPal


Bereid het pakket voor zoals hierboven beschreven bij 'Je retourzending voorbereiden' en plak een briefje op de doos met ons retouradres:

Living 99 T.a.v. Klantenservice / Retouren

Kelvinstraat 16

6902PW Zevenaar

Je kunt het pakketje vervolgens inleveren bij een PostNL pakketpunt of DHL Parcelshop, waar je ook meteen de verzendkosten kunt afrekenen. Living99 is niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekrakingen van de retour gestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs. Bewaar dit goed of maak er even een foto van. Living99 mag wettelijk gezien de schade in rekening brengen als het pakket niet deugdelijk terug is gekomen.

Zorgvuldig omgaan met de producten

Tijdens de 14 dagen bedenktijd heb je de verantwoordelijkheid om zorgvuldig om te gaan met de ontvangen producten en de verpakkingen. We hopen natuurlijk dat je blij bent met je aanschaf! Wil je toch retourneren, maar had je het product al gemonteerd? Geen probleem, je kunt het dan zelf demonteren. Wees wel voorzichtig en breng geen schade toe aan het product. Living99 mag namelijk schadevergoeding inhouden voor beschadigingen die bij de consument zijn ontstaan.

Vragen of advies? Wij helpen je graag.
Bel naar 0316 - 331406 (elke dag van 10:00 - 17:00), email naar info@living99.nl of gebruik het contactformulier.

betaalmogelijkheden